زمانی که یک ایده در ذهن قرار دارد خام است و قابلیت اجرا ندارد مگر تا زمانی که بررسی شود و از محکم بودن آن مطمئن شویم. پس طرح  توجیهی را تهیه میکنیم تا افراد دیگر همانند بانک ها٬ سرمایه گذاران ٬ سازمان های نظارتی همانند محیط زیست و … را با ایده خود به شکل کامل آشنا کنیم. یک راه آسان برای استفاده از اطلاعات جدید مراجعه بر طرح های جدید است. در طرح های جدید از اطلاعت قوی تر بهرمند میشویم .در طرح های سال های 1380 با توجه به شرایط بازرا آن زمان طرح آماده شده است . نسبت های مالی با توجه به تورم متفاوت است .تورم و نرخ آن در ایران در طول دهه‌های گذشته، از نظر رسانه‌های گوناگون، نگران‌کننده و بالا خوانده شده‌است.اساسی‌ترین عامل ساختاری تورم در اقتصاد ایران، کمبود بودجه دولت کشور است. به شکل سنتی، جبران کمبود بودجه دولت در اقتصاد ایران، وام گرفتن از این بانک مرکزی و چاپ اسکناس جبران می‌شود. این کار، پایه پولی و نقدینگی را افزایش می‌دهد و در پایان، به تورم کمک می‌کند.افزایش ریسک فعالیت‌های سازنده و تولیدی اقتصادی، ضعف در مدیریت به ویژه در مدیریت ارز و کاهش ارزش پول از دیگر عوامل اثرگذار دانسته شده‌اند. همچنین تورم مزمن، به عنوان پدیده‌ای بلندمدت در اقتصاد ایران شناخته می‌شود و بالا گرفتن نرخ تورم در سال‌های گذشته، به عنوان یکی از اساسی‌ترین مشکلات این کشور یاد شده‌است. تورم در گزارشی از طرف مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۸، به ۵۱٫۴ درصد رسیده‌است، یعنی نرخ تورم کالاهای مصرفی مانند کالاهای خوراکی و آشامیدنی و دخانیات نسبت به سال ۱۳۹۷ به ۸۵٫۳ درصد ولی کالاهای غیرمصرفی و غیرخوراکی ۳۷٫۸ درصد بوده‌است. ضمن اینکه تورم در روستاها نسبت به شهر بیشتر می‌باشد یعنی نرخ تورم در روستا ۵۹٫۴ درصد و نرخ تورم در شهر ۵۰ درصد است.
یک طرح کامل شامل سه بخش اصلی بازار٬ فنی و مالی است. که در هر بخش اطلاعات پروژه به شکل بروز جمع آوری٬ محاسبه و نوشته میشود. به شکل دقیق تر :
بخش بازار : محصول را از نظر شرایط حاکم بر بازار بررسی می کند و نشان میدهد که آمار تولید محصول در کشور تا چند سال اخیر چقدر بوده و پیش بینی میزان ظرفیت بازار را انجام می دهد.
بخش فنی : روش تولید محصول٬ ماشین آلات مورد نیاز٬ فضای سوله مورد نیاز٬ تعداد پرسنل مورد نیاز و … در این بخش نوشته خواهد شد.
بخش مالی : سرمایه در گردش مورد نیاز٬ هزینه خرید ماشین آلات٬ حقوق ها و دستمزد های پرسنل و دیگر اسناد مالی در این قسمت بررسی و محاسبه خواهد شد و در نهایت با استفاده از نرم افزار کامفار از محاسبات خروجی گرفته می شود. فرمت طرح توجیهی و امکان سنجی با گذشت زمان و انتشار موضوعات تازه، و همچنین دقت محاسبات باعث دموده شدن مطالب قبلی قدیمی شده و در اعماق سایتتان پنهان میشود . محتوا سال های 1380 بدون آبدیت باعث پیچیدگی و کندی کار میشود .بروز رسانی باید به عنوان یک روال تعریف شود و جزئی از فرآیند کار باشد. در استفاده از تنظیم مطالب گذشته با توجه به ارقام و اطلاعات جدید طرح ها پیشنهاد میشود از طرح های سال های اخیر استفاده گردد. با این کار، محتوای اطلاعات قدیمی همانند موضوعات جدید شناخته می شوند.
رعایت دستورالعمل های مطرح شده در این مقاله، اطلاعات قابل توجه ای به مطالب قدیمی افزوده و ارزش آنها را بالا خواهد برد. محتویات آپدیت شده را در وب سایت ما جستجو کنید . و در خصوص تغییرات اعمال شده اطلاع رسانی نمایید.  استفاده از اطلاعات جدیدوب سایت علاوه بر موفقیت در کسب و کار، برای شما سودآور خواهد بود.

 

logo-samandehi